In de media
Period:
-
De tiende Twinkle100: bol.com neemt afstand
Voor de tiende keer heeft de redactie van Twinkle de grootste online retailers en de grootste online reisverkopers in ons land in kaart gebracht, daarbij geholpen door de Hogeschool van Amsterdam. De jubileumeditie van de Twinkle100 is zojuist gepresenteerd in DeFabrique in Utrecht, waar Shopping Today plaatsvindt. Nextail (de online organisatie van Blokker Holding) staat dit jaar weer in de top 10 van de Twinkle Retail Top 200 .
22
sep
2017
twinkle100.nl
Intertoys wint award 'Beste Winkelketen 2017-2018' in de categorie Speelgoed
De categoriewinnaars 'Beste Winkelketen & Webshop Awards Nederland 2017-2018' zijn bekend. In de categorie Speelgoed is winkelformule Intertoys als 'Beste winkelketen' uit de bus gekomen.
15
sep
2017
www.bestewinkelketen.nl
Blokker, Xenos, Intertoys en Big Bazar genomineerd voor 'ABN AMRO Retailer of the Year'-verkiezing
De afgelopen maanden zijn ruim 450 retailers door meer dan 260.000 consumenten beoordeeld in 30 verschillende categorieën. 90 retailers hebben zich weten te nomineren, waaronder Blokker, Xenos, Intertoys en Big Bazar. Met deze aantallen zijn deze verkiezingen de grootste consumentenverkiezingen binnen de Retail. De stemperiode is nu voorbij. Op donderdag 14 september worden de categorieprijzen uitgereikt in het circulaire paviljoen van ABN AMRO.
16
aug
2017
www.bestewinkelketen.nl
NRC.nl - Dit is de verkoper die Blokker gaat redden
(...) "Welkom bij Blokker", zei hij toen ik net op de afdeling afvalbakken was aanbeland en naar de verschillende modellen stond te kijken. "Waarmee kan ik u van dienst zijn?" (...)
14
aug
2017
www.nrc.nl
Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.
24
jul
2017
www.retaildetail.nl
Zo ziet de online strategie van Blokker eruit
Nextail Connect!, de online marktplaats die Blokker Holding in november vorig jaar lanceerde, is in de afgelopen maanden in relatieve stilte gegroeid.
21
jul
2017
www.businessinsider.nl
Blokker voor witgoed in zee met AO.nl
Blokker Holding start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl. Dat hebben beide bedrijven zojuist bekend gemaakt.
20
jul
2017
www.emerce.nl
Blokker zet eerste stapjes in nieuwe koers, en gaat online wasmachines, drogers en koelkasten verkopen
Winkelketen Blokker breidt zijn assortiment uit met witgoed. Het bedrijf heeft daarvoor een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de gespecialiseerde webwinkel AO.nl. De huishoudelijke apparaten zullen alleen online worden verkocht.
20
jul
2017
www.businessinsider.nl
Zo versterkt Nextail Connect! Blokkers huishoudclaim
Nextail Connect!, de online marktplaats die Blokker Holding in november vorig jaar lanceerde, is in de afgelopen maanden in relatieve stilte gegroeid. Het retailconcern doorbreekt die stilte deze week met de bekendmaking van een partnership met witgoedspecialist AO.nl, waardoor klanten bij Blokker plotseling uit een groot assortiment van onder meer wasmachines, koelkasten en vaatwassers kunnen kiezen. In de webshop dan, want de nieuwste toevoeging aan Blokkers productassortiment blijft beperkt tot het onlineassortiment. (...)
20
jul
2017
retailtrends.nl
Blokker gaat via webwinkel witgoed aanbieden
Blokker biedt voortaan witgoed aan via de eigen webwinkel. De online organisatie van Blokker Holding werkt hiervoor samen met de Nederlandse tak van witgoedspecialist AO.nl.
20
jul
2017
www.nu.nl
Blokker gaat Coolblue en Bol.com achterna met online verkoop witgoed
Blokker start met de online verkoop van wasmachines. Het gaat daartoe in zee met AO.nl, een gespecialiseerde webwinkel, die in 2001 in het VK in het leven werd geroepen door John Roberts. De keten is vanaf 2014 actief in Duitsland en sinds vorig jaar in Nederland. Blokker gaat geen wasmachines verkopen vanuit de fysieke winkels. De vandaag aangekondigde witgoedstrategie is online only. (...)
20
jul
2017
www.marketingonline.nl
Zo wil Blokker Coolblue en Bol.com beconcurreren met online witgoed
Volgens Blokker is de positie van huishoudspecialist een sterk vertrekpunt om de markt te bedienen. (...)
20
jul
2017
www.marketingonline.nl
Dit is de ‘realtime’ reclamefolder van Blokker: uitverkochte producten worden verwijderd, prijzen aangepast
Hoewel de papieren folder nog altijd het meest wordt gelezen, wint de digitale variant langzaam maar zeker aan populariteit. Tot nu toe zijn dat klikbare pdf’jes, maar Blokker komt deze week met een ‘realtime’ folder, schrijft RetailTrends.
14
jul
2017
www.businessinsider.nl
Blokker breidt keten Big Bazar uit voor verkoop
Winkelconcern Blokker Holding breidt zijn winkelketen Big Bazar uit. De budgetketen die door Blokker in de verkoop is gezet, opent dit jaar in totaal 25 nieuwe vestigingen. (...)
13
jul
2017
www.nu.nl
Nextail noemt dynamische content 'de toekomst van online retail' en voegt daad bij woord
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, brengt vandaag in samenwerking met Publitas een innovatieve technologie op de markt waarmee volgens het bedrijf 'de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is'. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers en maakt online communicatie naar klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit, stelt Nextail.
11
jul
2017
www.marketingtribune.nl
Nextail en Publitas lanceren dynamische reclamefolder
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, claimt samen met Publitas een volgende stap in de ontwikkeling van de ‘real time’ reclamefolder. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers.
11
jul
2017
www.emerce.nl
Blokker test dynamische prijzen in de winkel
Blokker test op kleine schaal elektronische schapkaarten om prijswijzigingen in de winkel realtime door te kunnen voeren. Daardoor wordt het voor de winkelketen ook mogelijk om producten die in fysieke winkels te koop zijn in de dynamische folder te betrekken. Dat laat director online marketing Peter Scholtes van innovatietak Nextail weten aan RetailTrends.
11
jul
2017
retailtrends.nl
Blokker heeft primeur met 'real time', data gedreven reclamefolder
Volgens Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, en Publitas dat de innovatieve technologie heeft ontwikkeld, is de eerste, volledige ‘real time’ samengestelde reclamefolder hiermee een feit. (...)
11
jul
2017
www.adformatie.nl
Zo maakt Blokker zijn folder dynamisch
(...) Blokker denkt met de dynamische folder een grotere groep online klanten van dienst te kunnen zijn. Zo kan de retailer voortaan dynamic pricing toepassen om zo direct in te spelen op actuele voorraden. Is een actieproduct niet langer voorradig, dan kan er in de folder een alternatief geboden worden. Ook kan er volgens Scholtes ingehaakt worden op het weer, door op extra pagina’s binnen de folder barbecues en zwembaden te verkopen. “Thematische uitgaven en specials behoren eveneens tot de mogelijkheden.” (...)
11
jul
2017
retailtrends.nl
Nextail creëert realtime reclamefolder voor Blokker
Nextail brengt in samenwerking met Publitas een realtime online reclamefolder op de markt. De technologie is al getest op de website van Cook&Co en is nu ook live in de webshop van Blokker. (...)
11
jul
2017
retailtrends.nl
Blokker.nl klaar voor meer verkooppartners
Het aanbod in de webshop van Blokker is sinds de introductie van Nextail! Connect vergroot van zo’n tien- naar ruim vijftigduizend producten. Het aantal verkooppartners is gestegen van zeven naar dertig. “We gaan nu het aantal verkooppartners opschalen om het aanbod verder te verbreden en verdiepen”, zegt manager marketplace Nextail Connect! Rob Minnée in het jaarverslag van Blokker Holding.
30
jun
2017
retailtrends.nl
Nextail (Blokker) kiest voor nieuw attributiemodel
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, rolt TradeTrackers Real Attribution uit voor haar affiliate marketingcampagnes. De retailorganisatie wil alle sitebeheerders belonen die betrokken zijn in het conversiepad voor zijn campagnes.
19
jun
2017
www.emerce.nl
Nextail als eerste retailorganisatie gestart met Real Attribution
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, gaat starten met TradeTrackers Real Attribution voor haar affiliate marketing campagnes. De retailorganisatie beloont hierdoor alle publishers die betrokken zijn in het conversiepad voor alle campagnes. Voor publishers is dit een unieke gelegenheid om meer verdiensten te genereren uit bijdragen aan de leads en sales voor Blokker, Leen Bakker, Xenos, Cook & Co, Intertoys en Bart Smit.
19
jun
2017
www.emerce.nl
​Xenos toont nieuw gezicht in ‘leerwinkel’
Xenos heeft donderdag in Haarlem een tweede proefwinkel geopend. Het filiaal in de Barteljorisstraat heeft onder meer een nieuw logo, winkelwagentjes en een ongedwongen looproute.
14
apr
2017
retailtrends.nl
Hoe Xenos een prototype ontwikkelt
Na een aantal maanden onder de radar in Den Bosch te hebben getest, opende Xenos donderdag in Haarlem een tweede leerwinkel. Een nieuw logo, ongedwongen looproute, winkelwagentjes en magazijnverkoop; het is nog maar een aantal wijzigingen die er worden getest. "Het is een iteratief proces, waarin we samen met klanten kijken hoe de winkels van de toekomst het beste kunnen worden ingericht", vertelt ceo Francine van Dierendonck.
13
apr
2017
retailtrends.nl
Xenos kan groeispurt verwachten
Blokker Holding-dochter Xenos kan volgens consumenten dit jaar een groeispurt verwachten. De keten eindigt in het Retail Merkenonderzoek 2017 op veertien in de top twintig van retailmerken met de hoogste groeiverwachting.
05
apr
2017
www.retailnews.nl
Nextail werkt aan online personalisatie en beleving voor Blokker Holding-formules
Sinds oktober 2014 werkt Blokker Holding aan de online positie van de retailmerken via de speciaal daarvoor opgerichte organisatie Nextail. Het is een mooi voorbeeld van hoe een vertrouwd gezicht in de winkelstraat de vertaalslag maakt naar e-commerce, waarbij een relevante, gepersonaliseerde klantbeleving centraal staat.
06
mrt
2017
www.emerce.nl
Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.
20
dec
2016
www.emerce.nl
Blokker stijgt van plek 17 naar plek 2 in Merken Top 40
Blokker stijgt sterk van plek 17 naar plek 2 in de Merken Top 40. Dit wordt veroorzaakt door hogere scores op alle drie de factoren die van invloed zijn op je plek in de Top 40: waardering, bestedingen en social.
25
nov
2016
www.adformatie.nl
​Intertoys opent drie proefwinkels
Intertoys test de komende maanden een nieuw concept op drie locaties in Nederland. De winkel in Leerdam is als eerst in het nieuw gestoken en heeft zijn deuren donderdag heropend. De komende weken zijn Hoorn en Amersfoort aan de beurt.
03
nov
2016
retailtrends.nl
​Dit is (niet) het nieuwe Intertoys
Na vernieuwingen van ketens als Blokker en Leen Bakker, kan ook Intertoys niet achterblijven. Met de ombouw van Bart Smit en Toys XL in aantocht, heeft de speelgoedketen van Blokker Holding een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. RetailWatching kreeg in Leerdam een rondleiding van formule- en marketingdirecteur Saskia Bax. Dit is nadrukkelijk niet hét nieuwe winkelconcept van Intertoys.
03
nov
2016
retailtrends.nl
​Intertoys zoekt balans tussen beleving en commercie
Intertoys meet in zijn proefwinkels zowel het rendement als de ‘glimlach per vierkante meter’. “Het is aan ons om de juiste balans te vinden tussen spelen en speelgoed en beleving en commercie”, zegt formule- en marketingdirecteur Saskia Bax op RetailWatching.
03
nov
2016
retailtrends.nl
​Dit is (niet) het nieuwe Intertoys
Na vernieuwingen van ketens als Blokker en Leen Bakker, kan ook Intertoys niet achterblijven. Met de ombouw van Bart Smit en Toys XL in aantocht, heeft de speelgoedketen van Blokker Holding een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. RetailWatching kreeg in Leerdam een rondleiding van formule- en marketingdirecteur Saskia Bax. Dit is nadrukkelijk niet hét nieuwe winkelconcept van Intertoys.
03
nov
2016
retailtrends.nl
Consumentenbond geeft Big Bazar predicaat 'Laagste Prijs' in categorie A-merken
Op het goede moment je favoriete shampoo of tandpasta inslaan is lucratief. Maar bij welke winkel ben je het goedkoopst uit als je geen koopjesjager bent? Een prijspeiling van de Consumentenbond onder drogisterij-artikelen toont aan dat Big Bazar in de categorie A-merken de laagste gemiddelde prijs biedt en is hierdoor beoordeeld met het predicaat Laagste Prijs.
25
okt
2016
(pdf)
Leren van topkapiteins
"Ik verwacht dat ze de mogelijke tegenslagen die ze krijgt overwint”, zegt Casper Meijer, ceo van Blokker Holding, over Francine van Dierendonck (40)."
15
okt
2016
(pdf)
Blokker Holding in de finale Young Captain Award 2016
De jury van de Young Captain Award onder leiding van de Minister van Economische Zaken, Henk Kamp, maakt de drie finalisten van de Young Captain Award 2016 bekend. Marie-Pauline Lauret (AkzoNobel), Francine van Dierendonck (Blokker Holding) en Maarten Meijs (Talpa) zijn de drie finalisten die strijden om de titel ‘Young Captain 2016’. De winnaar wordt op 21 november bekend gemaakt.
11
okt
2016
(pdf)
Nextail op plek 10 in de Twinkle 100
Twinkle heeft op 22 september weer de negende editie van de Twinkle100 gepubliceerd. De lijst met de grootste online verkopers in Nederland is rijker dan ooit tevoren, letterlijk en figuurlijk; hun gezamenlijke omzet vertoont een flink stijgende lijn en van iedere organisatie worden meer data dan ooit gepubliceerd. Nextail (de online organisatie van Blokker Holding) is geëindigd in de top 10.
22
sep
2016
www.nextail.nl
Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro. (...) De nummers 6 tot en met 10 zijn achtereenvolgens: Albert Heijn Online (300 miljoen), Van Dijk Educatie (185 miljoen), H&M (160 miljoen), Media Markt (150 miljoen) en Nextail (Blokker Holding, 134 miljoen). (...)
22
sep
2016
www.emerce.nl
Blokker Holding in top 10 online retailers
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100 is verschenen. Blokker Holding is drie plaatsen gestegen en staat daarmee nu, met een omzet van €134 miljoen, in de top 10 van Twinkle 100
03
sep
2016
www.emerce.nl
Wonen Telegraaf
07
apr
2015
(pdf)
Artikel Twinklemagazine
18
nov
2014
twinklemagazine.nl
Artikel Supplychainmagazine
22
okt
2014
www.supplychainmagazine.nl
Contact (press only)
photo:Sandra Maas
Sandra Maas
Hoofd Communicatie & Corporate Identity
+31(0)20 - 358 90 33
Séverine van Tuyll van Serooskerken
Corporate Woordvoerder Blokker Holding / Senior Adviseur Externe Communicatie
+31(0)20 - 358 90 33
Renske Roes
Woordvoerder Lokale/Marketing PR Blokker BV
+31(0)20 - 568 34 72