Amsterdam,
29
november
2016

Blokker introduceert eigen merk

Eigen merk en 25% assortimentswijziging markeren zichtbare vernieuwingen

Nederland gaat steeds meer zien van de vernieuwingen bij Blokker. Dit najaar voegt de retailer ruim 35 nieuwe merken toe aan het assortiment. De grootste vernieuwing is de introductie van een nieuw eigen merk. Dat Blokker nu – voor het eerst in zijn geschiedenis - artikelen onder eigen label brengt, onderstreept de scherpe keuze voor kwaliteit tegen een goede prijs. Het eigen merk is zichtbaar in verschillende productgroepen, met als grootste nieuwe productgroep: Baden & Slapen.

Nieuwe wereld: Baden & Slapen

Vanaf medio november zien klanten de producten met het Blokker label in de winkels en online. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel. Ook een belangrijke groep waarin de nieuwe eigenmerkartikelen verschijnen is de categorie Baden & Slapen. Dit is een van de nieuwe ‘sfeerwerelden’ in de Blokker-winkels. Met de eigen merkartikelen kiest Blokker nadrukkelijk voor actuele kleuren en designs. Ook wordt duidelijk ingezet op kwaliteit voor een scherpe prijs. De artikelen variëren van basic tot meer luxere varianten.

 

100% Blokker

Met het Blokker eigen merk spelen we in op de wensen en verwachtingen van onze klanten. De naam Blokker aan artikelen geven betekent dat ze 100% bij ons horen. Een Blokker product, met onze ideeën gemaakt. De basis van het eigen merk assortiment is en blijft wat van Blokker wordt verwacht: kwaliteit tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Wat we nu toevoegen is sfeer, modern design en vrolijke trends. En we spelen in op seizoenen.
Johanneke de Moor, Directeur Category Management, Blokker

Thuisgevoel wordt belangrijker

De keuze voor de nieuwe Blokker merkpositionering ‘van je huis een thuis maken’ is ook duidelijk terug te zien in het nieuwe seizoensassortiment: veel nieuwe artikelen voor december en de feestdagen, volop sfeermakers, veel aandacht voor koken, en verrassende blikvangers voor de met aandacht gedekte wintertafel. Voor het seizoensassortiment doet Blokker meer dan het volgen van de markt en de algemene trends; in nauwe samenspraak met producenten en toeleveranciers zoekt Blokker naar een eigen signatuur en onderscheidende producten.

 

25% Assortimentsvernieuwing

Blokker heeft altijd een breed assortiment gevoerd, maar steeds zonder dat daar een zichtbaar eigen Blokker label aan gekoppeld was. Het nieuwe Blokker label is lang niet de enige uitbreiding. Zo’n 25% van het assortiment is de afgelopen maanden veranderd, met de introductie of uitbreiding van merken als o.a. Simplehuman, Cuisinova, Delonghi, Bialietti, Leonardo, Bobble, Sorbo en Medisana. Het vernieuwde assortiment wordt doorgevoerd in alle zogenaamde ‘sfeerwerelden’ in de Blokker winkels: Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishoud, Opbergen & Organiseren, Wassen & Strijken, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Inspireren & Verrassen, Spelen & Beleven en Wonen & Sfeermaken.

 

Slapen bij Blokker

Om het eigen merk en de nieuwe productgroep Baden & Slapen te introduceren, kregen een aantal mensen een bijzondere verrassing. Bekijk hier het filmpje.

 

Over Blokker

Blokker is toonaangevend in van je huis ‘een thuis’ maken. Het is dé omnichannel winkel die altijd dichtbij is met relevante en verrassende producten. Met een fijnmazig netwerk van winkels, een webshop blokker.nl, ruim 6.500 medewerkers en een breed assortiment, brengt Blokker onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Blokker biedt producten uit de categorieën Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishoud, Opbergen & Organiseren, Wassen & Strijken, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Inspireren & Verrassen, Spelen & Beleven en Wonen & Sfeermaken. Daarnaast biedt Blokker altijd vernieuwende en seizoengebonden producten.

Blokker is al sinds 1896 een vertrouwde naam in de winkelstraten van Nederland en maakt deel uit van Blokker Holding B.V., de grootste non-food retailer van Nederland op het gebied van huishoud, wonen en speelgoed. Blokker Holding heeft 10 winkelformules en ruim 2.400 winkels in acht landen.

Contactpersonen uitsluitend voor Pers
Renske Roes
Woordvoerder Marketing PR Blokker
+31(0)20 - 568 34 72
Anouk Lagerweij
Woordvoerder Marketing PR Blokker
+31(0)20 - 568 34 72
Séverine van Tuyll van Serooskerken
Corporate Woordvoerder Blokker Holding / Adviseur Externe Communicatie
+31(0)20 - 358 90 33
photo:Sandra Maas
Sandra Maas
Hoofd Communicatie & Corporate Identity
+31(0)20 - 358 90 33
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws