Amsterdam,
07
mei
2015

Blokker lanceert nieuwe campagne ‘fijn dat we er zijn’

Blokker lanceert zaterdag 9 mei een landelijke televisiecampagne met de ‘pay off’: Blokker, fijn dat we er zijn. Ook de in februari aangekondigde vernieuwing van de Blokkerwinkels gaat gestaag door. Nog vóór de zomervakantie openen vijf geheel vernieuwde Blokkerfilialen hun deuren. De reclamecampagne en de verdere uitrol van de nieuwe formule bevestigen Blokker’s positie als toonaangevende omnichannel huishoudspecialist.

De commercials, acht in totaal met een looptijd van 24 weken, zijn de eerste landelijke reclames van Blokker sinds 2012. Iedere reclame behandelt een vertrouwd onderdeel van het Blokkerassortiment. Uit de spotjes spreekt warmte en hartelijkheid, maar ze zijn ook een tikje brutaal en eigentijds. Acteur Barry Atsma, bekend van films als ‘Komt een vrouw bij de dokter’ en ‘Michiel de Ruyter’, spreekt de commercials in.

Vraagbaak voor het hedendaagse huishouden

De twee campagnes die het spits afbijten gaan over wassen, drogen en strijken en de samenwerking met trouwe partner Douwe Egberts. Zo kunnen in 338 winkels de D.E-zegels worden ingeruild. Bij iedere reclame hoort ook steeds een scherpe aanbieding die aansluit op het thema van het filmpje. Blokker blijft namelijk voordelig en verrast iedere week weer met andere acties. Bij Blokker vindt de klant altijd vertrouwde kwaliteitsmerken, verrassende assortimenten en nieuwe inspiratie.

Blokker is een vraagbaak voor het hedendaagse huishouden. Dit komt in deze commercials tot uiting. Verder staat de campagne symbool voor de vernieuwing die wij in gang hebben gezet. Zo investeren wij circa € 25 miljoen in e-commerce, ICT, logistiek en de uitrol van de nieuwe winkelformule in enkele tientallen winkels.
Jack Peters, algemeen directeur Blokker B.V.

Nieuwe Blokkerformule succesvol

Blokker heeft de afgelopen maanden een nieuwe winkelformule gelanceerd die beter aansluit op de wensen van de hedendaagse consument. Daarin speelt de huishoudspecialist ook in op de wens van de consument om 24 uur per dag te winkelen via meerdere kanalen. Ook worden elementen uit de nieuwe formule geïntroduceerd bij circa 350 bestaande winkels. Het populaire 24Kitchen-assortiment en Douwe Egberts-geschenken zijn hier voorbeelden van.

De nieuwe formule draait nu met succes bij acht winkels; de pilotwinkels hebben een duidelijk hogere omzet dan filialen in de bestaande situatie. Nog vóór de zomervakantie openen geheel vernieuwde Blokkerfilialen hun deuren in Oosterhout, Alphen aan den Rijn, Leiderdorp, Purmerend en Bergen op Zoom. Later dit jaar volgen nog enkele tientallen winkels.

Over Blokker B.V.

Blokker is een huishoudwinkelketen met in Nederland circa 7.200 medewerkers, 500 eigen winkels, 100 franchisewinkels en de webshop blokker.nl. Blokker heeft een actueel aanbod van artikelen in de categorieën huishoud, koken en tafelen. Ook wordt een uitgebreid assortiment tuinartikelen, multimedia en speelgoed gevoerd. Blokker.nl biedt met ruim 10.000 artikelen een nog uitgebreider assortiment dan de Blokkerwinkels en heeft met de winkels zo’n 600 afhaalpunten. De winkelketen heeft de afgelopen tijd verschillende pilotwinkels geopend waar de winkelketen zijn visie op de toekomst presenteert. Blokker maakt deel uit van Blokker Holding B.V. Dit internationale detail- en groothandelsconcern is actief met 11 winkelformules in acht landen. Bij Blokker Holding werken zo'n 22.000 medewerkers verdeeld over circa 2.400 vestigingen en de omzet is € 2,1 miljard. 

Contactpersonen uitsluitend voor Pers
photo:Sandra Maas
Sandra Maas
Hoofd Communicatie & Corporate Identity
+31(0)20 - 358 90 33
photo:Peter Krenn
Peter Krenn
Corporate Secretary
020 358 90 33
Laatste nieuws
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn