Amsterdam,
14
april
2016
|
15:27
Europe/Amsterdam

Intertoys lanceert nieuwe speelgoedmagazine online

Samenvatting

Intertoys heeft een nieuw online speelgoedmagazine gelanceerd. De speelgoedwinkel integreert met Intertoys Play inspiratievolle en informatieve content in het online winkelproces. Het platform is er voor alle consumenten die op zoek zijn naar hét perfecte speelgoed voor een kind. Intertoys wil op deze manier nog beter inspelen op klantbehoeftes en klanten helpen bij het vinden van het leukste, beste, populairste of meest trendy speelgoed.

Het contentplatform is een verzamelplek voor inspirerende content over speelgoed. Het biedt Intertoys de mogelijkheid om net als in de winkels, klanten ook online te adviseren over alles wat met spelen en speelgoed te maken heeft.

“Consumenten zijn vaak onwetend over welk speelgoed het leukst is voor welk geslacht en voor welke leeftijd. Met Intertoys Play kunnen we op digitaal gebied doen waar we in de winkels zo goed in zijn; namelijk vaders, moeders, opa’s, oma’s en andere cadeaugevers voorzien van de informatie die ze nodig hebben, om zo het leukste speelgoed te vinden voor ieder kind.”

Djurre de Wit, Manager Engagement Nextail

Wayne Parker Kent

Intertoys ontwikkelde het online speelgoedmagazine in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent, die verantwoordelijk is voor bekende titels waaronder Froot, NSMBL, Manners en Famme.nl.

“Met Intertoys Play beschikt Intertoys over een eigen platform waar het zijn verhaal kwijt kan. Een verhaal dat Wayne Parker Kent helpt te vertellen. Het platform vormt een plek waar het merk met een redactionele stem consumenten inspirereert én activeert. Dat is volgens onze visie dé manier om content marketing te laten werken.”

Mark Schoones, Creative Lead WPK

Thema’s online speelgoedmagazine Intertoys

Het nieuwe platform van Intertoys is voorzien van een mobile first-vormgegeven interface, waardoor het in staat is een consistente ervaring te bieden aan cadeauzoekers op zowel smartphone, tablet als desktop. Op play.intertoys.nl verschijnen twee keer per maand zo’n acht tot tien nieuwe artikelen binnen een voor de consument relevant thema. Zo staat april in het teken van ‘Baby & peuter’ en vind je binnen dit thema artikelen zoals: ‘Houten speelgoed versus plastic toys: de aantrekkingskracht van materiaal vorm en kleur’ en ‘6 need-to-know tips om je baby te leren lopen. In de artikelen worden producten van Intertoys uitgelicht, waarbij lezers direct kunnen doorklikken naar de bijbehorende productpagina op Intertoys.nl.

“We verpakken producten in oplossingen voor klanten. Zo bieden we online de expertise die we ook in de winkel etaleren.”

Djurre de Wit, Manager Engagement Nextail

Zichtbaar voor groot publiek

Vanaf vrijdag 15 april gaat Intertoys Play officieel van start. Dan worden de publicaties van de speelgoedketen voor het eerst zichtbaar voor het grote publiek. Behalve dat de artikelen worden gedeeld op de sociale mediakanalen, zal de content op Play ook worden aangejaagd via de e-mailnieuwsbrieven, de website, winkelbestellingen en de papieren folders.

Over Intertoys

Intertoys is een allround speelgoedwinkel met een uitgebreid assortiment traditioneel speelgoed en een actueel aanbod multimedia-artikelen, gifts en bijoux.