Amsterdam,
03
november
2016
|
16:17
Europe/Amsterdam

Intertoys opent proefwinkels

Spelen komt meer centraal te staan

Samenvatting

Intertoys brengt de magie terug in de winkels en spelen komt daarbij meer centraal te staan. De grootste speelgoedorganisatie van Nederland opent de komende weken drie proefwinkels waar dit de aankomende maanden voor klanten en klantjes tot leven komt. De proefwinkels zijn een eerste stap in de richting van de nieuwe merkstrategie en bieden het speelgoedbedrijf de kans om te leren van klanten en klantjes tijdens de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept.

Door de ogen van het kind

Intertoys heeft de huidige winkels samen met haar doelgroepen kritisch bekeken, ‘door de ogen van het kind’, en die kennis meegenomen in het ontwerp. Het resultaat is te beleven in drie nieuwe proefwinkels, waarvan de eerste vandaag de deuren opent in Leerdam. Dankzij scherpere (assortiments-)keuzes is er meer ruimte ontstaan voor plezier en beleving. Die ruimte is gebruikt voor elementen als lachspiegels, een uitkijktoren en speelpleinen die regelmatig worden vernieuwd waardoor er steeds iets nieuws te beleven is. Een deel van het speelgoed wordt uit de doos gepresenteerd, zodat kinderen het kunnen testen door het aan te raken, of er zelfs mee te kunnen spelen. De geldtelmachine en de slagboom bij de kassa, maken dat klanten en klantjes de winkel met een nog grotere glimlach verlaten.

 

Nieuwe indeling

Terwijl de kinderen spelen op het speelplein, kunnen de ouders zich laten inspireren door het speelgoed. Daarbij is het winkelassortiment opnieuw ingedeeld op basis van speelprofielen. Dit maakt het voor klanten nog makkelijker om speelgoed te vinden dat goed aansluit op hun eigen speelprofiel. Zo kunnen klanten die ervan houden om zelf iets te creëren, de kleurboeken tegenwoordig bij het bouwspeelgoed vinden. Playmobil ligt niet meer bij LEGO, maar in de buurt van de poppen, omdat ook dit type speelgoed betrekking heeft op een vorm van rollenspel. Op basis van de ervaringen en de reacties van bezoekers bekijkt de speelgoedspecialist hoe de winkelervaring voor haar klanten en klantjes nog aantrekkelijker kan worden gemaakt.

 

Meest speelse merk van Nederland

Spelen is ontzettend belangrijk en dat gaat veel verder dan speelgoed alleen. Deze proefwinkels nodigen uit om te spelen en zijn voor ons als een test; ze stellen ons in staat om te leren van onze klanten en klantjes. Gaandeweg zullen we elementen toevoegen en verwijderen om te kunnen testen waar onze klanten blij van worden. Een ding staat vast: in de nieuwe winkelformule van Intertoys komt hoe dan ook meer ruimte voor beleving. Het is onze eerste stap in de ontwikkeling naar het nieuwe Intertoys, het meest speelse merk van Nederland.
Saskia Bax, Directeur Marketing & Formule Intertoys

Intertoys Leerdam opent op 3 november haar deuren, gevolgd door Intertoys Hoorn op 10 november en een week later Intertoys Amersfoort.

 

Boilerplate

Intertoys is opgericht op 25 juni 1976 en is met 265 filialen nu de grootste keten van speelgoedwinkels in Nederland. Naast een breed assortiment speelgoedartikelen met bekende merken als LEGO, Barbie, Nerf, VTech en Playmobil heeft Intertoys een uitgebreide collectie games voor alle consoles en een uitgebreide collectie Gifts & Bijoux. Afgelopen zomer maakte de speelgoedorganisatie van Blokker Holding, waar Intertoys onderdeel van is, bekend dat de speelgoedwinkels Bart Smit, Toys XL en Intertoys samen verder zullen gaan onder de merknaam Intertoys.