19
oktober
2017
|
11:53
Europe/Amsterdam

Nextail en Intertoys lanceren volledig vernieuwde webshop Intertoys.nl

Samenvatting

Nextail heeft in de webshop van Intertoys.nl diverse technologische vernieuwingen doorgevoerd waarmee het online winkelen voor klanten nog makkelijker en klantvriendelijker wordt. Voor klanten betekent dit met nog meer gemak online winkelen vanaf mobile devices en laadtijden van minder dan een seconde. Ook is er een geavanceerde zoekfunctionaliteit geïmplementeerd waardoor alle speelgoedproducten op Intertoys.nl goed en snel worden gevonden. De vernieuwde website van Intertoys gaat vandaag live. De formules Blokker, Xenos en Cook&Co volgen later.

171019+Nieuwe+wereld+Infographic

Voor de ontwikkeling van de vernieuwde website zijn veel nieuwe technologieën gebruikt.

Schaalbaarheid en snelle laadtijd

Op piekmomenten, zoals vlak voor Sinterklaas en bij grote kortingsacties, is er op Intertoys.nl een enorme toename aan klanten. Hierbij is de snelheid waarmee de website functioneert commercieel van groot belang. Elke seconde maakt daarbij al een groot verschil voor de klanttevredenheid. Om die reden wordt de vernieuwde webshop van Intertoys gehost door Google Cloud. Hierdoor schaalt de benodigde capaciteit automatisch mee met de hoeveelheid klantbezoeken en wordt in combinatie met de juiste programmeertalen de laadtijd van webpagina’s teruggebracht naar minder dan één seconde.

Mobile devices en geavanceerde zoekfunctionaliteit

De nieuwe webshop van Intertoys is ontworpen vanuit een ‘mobile first’-gedachte. Dit betekent dat klanten vanaf alle mobile devices nu gemakkelijk kunnen winkelen op Intertoys.nl. Zowel uit de feedback van klanten als uit de conversiecijfers is in de testfase duidelijk gebleken dat klanten deze verandering als zeer positief ervaren.

Daarnaast heeft Nextail een volledig nieuwe zoekfunctionaliteit geïmplementeerd. De relevantie van de zoekresultaten en de snelheid waarmee deze getoond worden is sterk verbeterd. Dit verhoogt de conversie en het gebruiksgemak van de klant. Ook gezien het aanzienlijk gegroeide online speelgoedassortiment en de ambitie om dit assortiment nog sterk uit te breiden is het des te belangrijker dat deze producten goed worden gevonden. In de testfase heeft Nextail al een verdubbeling geconstateerd in het aantal klanten dat gebruik maakte van deze geavanceerde zoekfunctie.

Antoine Brouwer, Managing Director Nextail: ” Het zo makkelijk mogelijk maken van de online winkelervaring voor de klant is een complexe klus, technologie, creativiteit en snelheid zijn de belangrijkste ingrediënten om de formules online tot een succes te maken. Grote veranderingen moet je centraal ergens voor elkaar krijgen. De veranderingen die Nextail met dit project voor de winkelformules in gang heeft gezet gaan ontzettend ver en sluiten goed aan bij de vernieuwingen die de formules op alle fronten in gang zetten".

Nieuwe manier van werken

De nieuwe technologie gaat hand in hand met het werken binnen Agile Scrum teams. Op basis van deze werkwijze kunnen aanpassingen tegenwoordig aan de hand van een kort, cyclisch Agile Scrum proces snel worden bedacht en real time worden doorgevoerd. Deze nieuwe, efficiëntere manier van werken is flexibel en vindt plaats in multidisciplinaire teams. Ook aanpassingen in de visuele identiteit kunnen nu snel en actueel worden doorgevoerd. Zo wordt de doorlooptijd van een simpele verandering op de website, zoals een andere kleur of stijl, teruggebracht van vijf à zes weken naar een handeling van één druk op de knop waarbij de aanpassing direct op de hele site wordt doorgevoerd. Dit geldt ook voor de nieuwe visuele identiteit van Intertoys die nu op de hele website van Intertoys.nl zichtbaar is.

Implementatie van geautomatiseerd testen was een voorwaarde om dit mogelijk te maken. De testsoftware die daarvoor gebruikt wordt, handelt daarbij in feite als een online klant waardoor het voor testers en developers niet langer nodig is om handmatig alle stappen te doorlopen. Het geautomatiseerd testen is daarnaast ook zeer belangrijk om de kwaliteit van de website te borgen en een besparing te realiseren op kosten van handmatig testen.

Stefan Plantinga, Manager Online Development: Technologie-keuzes en developmentcultuur kunnen een bedrijf maken of breken. Het bepaalt, in combinatie met een onderscheidende bedrijfsstrategie, of de juiste mensen bij je komen werken om als bedrijf succesvol te kunnen worden. De keuzes die we gemaakt hebben zijn een belangrijke, grote stap in de juiste richting”.

Boilerplate

Over Nextail

Nextail, opgericht in 2014, huisvest alle e-commerce- en omnichannelactiviteiten van Blokker Holding, waaronder vrijwel alle webshops van het concern. Enkele van deze activiteiten zijn web development, online marketing en contentverbetering. De organisatie van Nextail bestaat uit een club van circa 100 young professionals. Centraal daarbij staat dat de marketing en platformen volledig data-driven worden aangestuurd. Dit draagt bij aan de zichtbaarheid, vindbaarheid en conversie van de webshops van de diverse winkelformules van Blokker Holding en het toenemende productassortiment. Deze laatste expansie verloopt versneld dankzij de online marktplaats ‘Nextail Connect!’, die in 2016 door Nextail is opgericht. In een korte periode van ruim twee jaar tijd heeft het team van online experts vele successen behaald. Zo is de online organisatie meerdere keren genomineerd voor verschillende categorieën van Twinkle’s Shopping Awards Tevens won Nextail de prijs ‘Most Performing Data Award 2016’ van Bloovi binnen de Belgische markt en eindigde de organisatie in 2017 in de Twinkle E-commerce top 10.

Over Intertoys

Intertoys is opgericht in Gouda in 1976 en is, inclusief Bart Smit en Toys XL, de grootste keten van speelgoedwinkels in Nederland. In 2015 maakte de speelgoedorganisatie van Blokker Holding, waar Intertoys onderdeel van is, bekend dat de winkelformules Bart Smit, Toys XL en Intertoys samen verder zouden gaan onder de merknaam Intertoys. Naast een breed assortiment speelgoedartikelen met bekende merken als LEGO, Barbie, NERF, VTech en PLAYMOBIL heeft Intertoys een uitgebreide collectie games voor alle consoles en een uitgebreide collectie Gifts & Bijoux. Op 12 oktober 2017 heeft Blokker Holding, de moedermaatschappij van Intertoys, het voornemen aangekondigd Intertoys te verkopen aan Alteri Investors. Naar verwachting wordt de transactie eind november afgerond.