Amsterdam,
11
juli
2017
|
08:59
Europe/Amsterdam

Nextail en Publitas brengen eerste ‘real time’ reclamefolder op de markt

Dynamische content is dé toekomst van online retail

Samenvatting

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, brengt vandaag in samenwerking met Publitas een innovatieve technologie op de markt waarmee de eerste, volledige ‘real time’ reclamefolder een feit is. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers en maakt online communicatie naar klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit.

Met deze innovatie van volledig dynamisch gegenereerde folder(pagina’s), ontwikkelt de online reclamefolder zich tot een real time, data gedreven folder waarin de klant centraal staat. De technologie werd door Nextail getest op de website van online winkelformule Cook&Co en gaat vandaag officieel live in de webshop van Blokker.nl. Dit najaar wordt de dynamische folder ook uitgerold bij de winkelformules Xenos, Intertoys (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) en Leen Bakker[1].

 

Dynamische content

Met de dynamische folder kunnen retailers de steeds grotere groep van online klanten beter van dienst zijn. Zo kan Blokker vanaf vandaag onder meer dynamic pricing toepassen en direct inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment. In geval van out of stock biedt deze ontwikkeling retailers de mogelijkheid alternatieve opties te kunnen aanbieden aan de klant. Wanneer bijvoorbeeld de Philips Senseo in het zwart tijdelijk niet op voorraad is, kan Blokker haar klanten hetzelfde product in andere kleuren aanbieden in de folder. De mogelijkheden zijn oneindig en hiermee ook de commerciële slagkracht. Met de dynamische folder kan er snel worden ingespeeld op het mooie weer met barbecues of zwembaden op extra pagina’s binnen de folder. Ook speciale, thematische uitgaven behoren tot de mogelijkheden.

 

Klantbehoefte centraal

De wereld wordt steeds meer bepaald door nieuwe technologieën. Dat heeft tot gevolg dat de consument ook andere wensen heeft. Klanten verwachten een gepersonaliseerde folder waarin ze snel en makkelijk de producten vinden waar zij eerder naar op zoek zijn geweest en geïnspireerd raken door alles wat hier goed op aansluit. Daarbij zijn zij niet geïnteresseerd in spam. Nextail volgt data gedreven voor Blokker de online bewegingen van de klant en koppelt dit gedrag aan de klanthistorie. Blokker-klanten die bijvoorbeeld recentelijk op Blokker.nl een Airfryer hebben gekocht, kunnen in de online folder accessoires voor dit product getoond worden.

De real time folder maakt directe, één op één online foldercommunicatie tussen retailers en klanten mogelijk. Het vernieuwende, dynamische aspect maakt de online folder nog persoonlijker en relevanter, voorkomt daarmee ongewenste spam en draagt bij aan een nog positievere online winkelervaring. De beperktere impact op onze resourcing, de datagedrevenheid en het snel commercieel kunnen bijsturen zorgt voor een nog waardevoller touchpoint binnen onze customer journey. Dit is dynamische content en dé toekomst van online retailen.
Peter Scholtes, Director Online Marketing, Nextail
Nextail is een drijvende kracht voor online innovatie. Dankzij een intensieve samenwerking tussen Nextail en Publitas wordt de online folder voor Blokker nu relevanter dan ooit. Dit platform rollen we op zeer korte termijn uit in de hele markt en gaat de digitale folder in ‘authentieke’ vorm echt veranderen en daardoor een nóg relevantere rol spelen in de retail marketingmix.
Guillermo Sanchez, Co-Founder & CEO Publitas

De optimale marketingmix

De fysieke gedrukte folder blijft voorlopig van groot belang voor de retailers en hun klanten. De dynamische folder is nu vooral een communicatiemiddel om de online klant optimaal te bedienen en een aanvulling op de populaire fysieke folder. De digitale folder heeft vele voordelen: de creatie van een fysieke folder vergt veel handmatige en tijdrovende handelingen zoals opmaak, drukwerk en distributie. Een proces van vele weken wordt dankzij deze innovatie teruggebracht naar slechts enkele dagen. Dit bespaart retailers enorm veel tijd en geld. De real time folder met volledig dynamisch gegenereerde content is een folder die makkelijk te embedden is binnen de webshop en op alle externe websites van onze affiliate partners, zoals bijvoorbeeld reclamefolder.nl op al haar platformen voor desktop en mobiel inclusief app. Daardoor kan de folder makkelijk zichtbaar gemaakt worden binnen alle externe marketingkanalen.

 

[1] Leen Bakker is in juli 2017 door Blokker Holding verkocht aan Gilde Equity Management. De expertise en het technische netwerk van Nextail wordt na verkoop van Leen Bakker op basis van Service Level Agreements (SLA’s) aangeboden aan de winkelformule.

 

Over Nextail

Nextail, opgericht in 2014, huisvest alle e-commerce- en omnichannelactiviteiten van Blokker Holding, waaronder vrijwel alle webshops van het concern. Enkele van deze activiteiten zijn web development, online marketing en content verbetering. Centraal daarbij staat dat de marketing en platformen volledig data-driven worden aangestuurd. Dit draagt bij aan de zichtbaarheid, vindbaarheid en conversie van de webshops van de diverse winkelformules van Blokker Holding en het toenemende productassortiment. Deze laatste expansie verloopt versneld dankzij de online marktplaats ‘Nextail Connect!’, die in 2016 door Nextail werd opgericht. De organisatie van Nextail bestaat uit een club van circa 100 young professionals. In een korte periode van ruim twee jaar tijd, werden door het team van online experts vele successen behaald. Zo werd de online organisatie meerdere keren genomineerd voor verschillende categorieën van Twinkle’s Shopping Awards, won het de prijs ‘Most Performing Data Award 2016’ van Bloovi binnen de Belgische markt en eindigde Nextail in 2017 in de Twinkle E-commerce top 10.

 

Over Publitas

Publitas levert software waarmee retailers traditioneel hun offline folders makkelijk online kunnen zetten. Door een sterke focus op gebruiksgemak, performance en mobile hebben ze het grootste deel van de Nederlandse retailers aan zich weten te binden. De afgelopen jaren zijn er ook internationaal grote klanten bijgekomen, waaronder Williams-Sonoma, Crate&Barrell en Home Depot. Met het platform van Publitas zijn meer dan 50.000 folders & catalogussen online gezet en wordt op een maandelijkse basis meer dan 18 miljoen mensen bereikt.

 

Over Blokker

Blokker is onderdeel van Blokker Holding en al sinds 1896 een vertrouwde naam in de winkelstraten van Nederland en. Blokker is toonaangevend als winkel voor een eigentijds huishouden. Het is dé omnichannel winkel voor iedereen en altijd dichtbij. Met relevante winkels en een goed en betrouwbaar huishoud- en basisassortiment. Een uitgebreid en aanvullend online aanbod en omnichannel service in de winkels, zoals online bestelpunten en click&collect, maken daar onderdeel van uit.

Downloads
Contactpersonen uitsluitend voor Pers
Séverine van Tuyll van Serooskerken
Corporate Woordvoerder Blokker Holding / Adviseur Externe Communicatie
+31(0)20 - 358 90 33
Guillermo Sanchez
Co-Founder & CEO Publitas
+31(0)6-14 66 24 96
Renske Roes
Woordvoerder Lokale/Marketing PR Blokker BV
+31(0)20 - 568 34 72
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws