Amsterdam,
14
februari
2017
|
09:31
Europe/Amsterdam

Reactie op actuele mediaberichtgeving inzake Blokker

Samenvatting

Vandaag zijn er diverse berichten in de media verschenen over winkelformule Blokker. Naar aanleiding van deze berichtgeving heeft Blokker het volgende statement opgesteld:

Blokker is in april vorig jaar gestart met de uitrol van het nieuwe winkelconcept ‘de Nieuwste Blokker’. De uitrol hiervan wordt onverminderd doorgezet, alsmede de online strategie. Afgelopen week heeft Blokker weer vijf Nieuwste Blokker-winkels geopend in Deventer, Heemskerk, Emmeloord, Amsterdam en Rotterdam. Begin maart opent Blokker de 150e Nieuwste Blokker.

Recentelijk is het commerciële resultaat van dit nieuwe winkelconcept geëvalueerd. Deze evaluatie, die de organisatie inzicht heeft gegeven in de successen en eventuele ruimte voor verbetering, is zeer waardevol geweest. Deze analyse bevat onder meer reacties van zowel bestaande en nieuwe Blokker-klanten, alsook collega’s uit de winkels en van het hoofdkantoor. Daarnaast heeft de organisatie ook advies van een retailbureau ingewonnen.

Uit de evaluatie blijkt onder meer dat de introductie van het nieuwe winkelconcept succesvol is geweest voor wat betreft de nodige verjonging en vernieuwing in de winkels en ook nieuwe klanten heeft aangetrokken. Ruimte voor verbetering lijkt vooral te realiseren binnen het productassortiment. Het goede, brede en betaalbare huishoudassortiment, vol iconische producten waar Blokker altijd uniek in is geweest, zullen weer terugkomen in de schappen. Daarbij kan gedacht worden aan het bekende sudderplaatje, het radiatorbakje, de pluizentondeuse en de groene zeep. Een deel van deze producten wordt momenteel al uitgeleverd aan de winkels. Blokker zal ook meer aandacht besteden aan de verbetering van de voorraadbeschikbaarheid en de commerciële kalender, waaronder promoties en een aangescherpte folder.

Vanzelfsprekend zal de organisatie de strategie op regelmatige basis blijven toetsen, zodat er snel kan worden ingespeeld op de continu veranderende retail omgeving.

Over Blokker

Blokker is toonaangevend in van je huis ‘een thuis’ maken. Het is dé omnichannel winkel die altijd dichtbij is met relevante en verrassende producten. Met een fijnmazig netwerk van winkels, een webshop blokker.nl, ruim 6.500 medewerkers en een breed assortiment, brengt Blokker onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Blokker biedt producten uit de categorieën Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishoud, Opbergen & Organiseren, Wassen & Strijken, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Inspireren & Verrassen, Spelen & Beleven en Wonen & Sfeermaken. Daarnaast biedt Blokker altijd vernieuwende en seizoengebonden producten.

Blokker is al sinds 1896 een vertrouwde naam in de winkelstraten van Nederland en maakt deel uit van Blokker Holding B.V., de grootste non-food retailer van Nederland op het gebied van huishoud, wonen en speelgoed. Blokker Holding heeft 10 winkelformules en ruim 2.400 winkels in acht landen.

Contactpersonen uitsluitend voor Pers
photo:Sandra Maas
Sandra Maas
Hoofd Communicatie & Corporate Identity
+31(0)20 - 358 90 33
Séverine van Tuyll van Serooskerken
Corporate Woordvoerder Blokker Holding / Adviseur Externe Communicatie
+31(0)20 - 358 90 33
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws