Amsterdam,
15
oktober
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Blokker Holding lanceert Nextail

Een 'green field' voor alle e-commerce activiteiten van Nederlands grootste non-food retailer

Blokker Holding gooit het roer om met het onderbrengen van alle e-commerce activiteiten in een nieuw service center genaamd Nextail. Nextail wordt gezien als de online innovatietak van het concern.

 

De webshops van het concern - blokker.nl, leenbakker.nl en .be, bartsmit.com, intertoys.nl, marskramer.nl, xenos.nl en cookandco.nl - blijven bestaan en houden hun eigen profiel in de markt. Echter, de online development van deze webshops en de online marketing en sales activiteiten worden bij Nextail ondergebracht. Vanuit de individuele formules - Blokker, Leen Bakker, Intertoys, Bart Smit, Xenos en Cook & Co - waken online formule managers over de online positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met het fysieke netwerk van meer dan 1.800 winkels in Nederland.

2017: € 300 miljoen online omzet
Nextail moet de omnichannel-activiteiten van de winkelketens van het retailconcern verder versnellen om in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. In 2013 liet Blokker Holding een record online omzet zien van 79 miljoen euro, 19% meer dan het jaar daarvoor.

Innovatieve hot spot van online professionals
Nextail wordt geleid door Blokker Holding directeur Omnichannel Antoine Brouwer die in mei 2014 bij Blokker Holding in dienst trad om de ambitieuze omnichannel-ambities van het concern te realiseren. Daarvoor werkte Brouwer bij Media Markt/Saturn, T-Mobile en UPC. Nextail start met 70 medewerkers, 50% daarvan zijn e-commerce en online professionals die voorheen al bij een van de winkelketens werkten en nu overgaan naar Nextail. De andere helft is extern gerekruteerd en zijn allen specialisten op hun vakgebied binnen e-commerce. Met de bundeling van online kennis en kunde binnen één organisatie en het realiseren van schaalvoordelen verwacht het concern veel meer terug te krijgen op de investeringen in e-commerce én de volmaakte vervlechting tussen online en offline retail te realiseren. Nextail is gevestigd in een nieuw pand in Amsterdam, dat op 20 oktober 2014 wordt geopend. De naam Nextail is een combinatie van ‘next step’ en retail/'longtail’ en staat daarmee voor innovatie en de gedachte dat door het internet zelfs allerlei niche producten voor een zeer brede doelgroep toegankelijk zijn. Voor meer informatie www.nextail.nl.

Boilerplate

Blokker is een huishoudwinkelketen met in Nederland circa 7.200 medewerkers, 500 eigen winkels, 100 franchisewinkels en de webshop blokker.nl. Blokker heeft een actueel aanbod van artikelen in de categorieën huishoud, koken en tafelen. Ook wordt een uitgebreid assortiment tuinartikelen, multimedia en speelgoed gevoerd. Blokker.nl biedt met ruim 10.000 artikelen een nog uitgebreider assortiment dan de Blokkerwinkels en heeft met de winkels zo’n 600 afhaalpunten. De winkelketen heeft de afgelopen tijd verschillende pilotwinkels geopend in onder meer Amsterdam, Eindhoven, Den Haag en Hoofddorp waar de winkelketen zijn visie op de toekomst presenteert. Blokker maakt deel uit van Blokker Holding B.V., een internationaal detail- en groothandelsconcern met 11 winkelformules en ruim 2.400 winkels in acht landen.