Amsterdam,
14
augustus
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Blokker presenteert nieuwe formule in zes pilotwinkels en start partnerships met o.a. 24Kitchen

Holland’s huishoudspecialist vernieuwt winkels, assortiment en dienstverlening

Vandaag introduceert dé Hollandse huishoudspecialist Blokker een vernieuwde winkelformule in een pilotwinkel op de Jodenbreestraat in Amsterdam. Dit is de eerste in een reeks van zes pilotwinkels die de komende weken hun deuren openen. Ook in Eindhoven, Alkmaar, Nijmegen, Alphen a/d Rijn en op de Maasstraat in Amsterdam kunnen klanten binnenkort een vernieuwde Blokkerwinkel bezoeken.

Met de zes pilotwinkels geeft Blokker een doorkijk naar de toekomst. Blokker wil meer sfeer, gemak en mode in het huishouden brengen. Comfort en inspiratie voor de klant bij het oriënteren en winkelen en betaalgemak zijn essentieel. Daarom heeft Blokker niet alleen het assortiment in de nieuwe winkels gewijzigd, maar zijn ook de winkels zelf compleet veranderd. De indeling van de winkel, de presentatie van producten en de instore communicatie zijn verbeterd. Blokker geeft in de pilotwinkels tevens invulling aan de omnichannel-strategie, met een innovatief servicepunt en de introductie van tablets voor medewerkers waarmee snel relevante extra informatie voor de klant beschikbaar is.

Vertrouwd, actueel en gemakkelijk winkelen
Zes Blokkerwinkels worden omgebouwd naar pilotwinkels voor de nieuwe formule. Deze formule en de vernieuwingen zijn mede gebaseerd op uitgebreid consumentenonderzoek en diverse testen in Blokkerfilialen. De formule sluit aan bij de veranderde samenstelling en gebruiken van moderne Nederlandse gezinnen. De producten zijn ingedeeld in acht ‘werelden’, zodat de consument heel makkelijk door de winkel wordt geleid en snel het juiste product kan vinden. Deze werelden zijn: ‘schoonmaken & huishouden’, ‘wassen & strijken’, ‘koken & bakken’, ‘eten & tafelen’, ‘opbergen & organiseren’, ‘wonen & sfeer maken’, ‘spelen & verrassen’ en ‘actueel’. Extra overzicht in de winkels is ontstaan door lagere schappen, heldere verlichting en inspirerende instore communicatie. De winkelmedewerkers van de Blokker pilotstores hebben een intensief traject van trainingen achter de rug op zowel product- als serviceniveau. De prestaties van de pilotwinkels en de nieuwe collecties, alsmede de ervaringen van klanten zullen in de komende periode worden gevolgd. Na evaluatie wordt besloten over een verdere uitrol van de formule.

Exclusieve samenwerking met 24Kitchen
Een belangrijk element in de nieuwe formule is de introductie van een geselecteerd assortiment 24Kitchen-artikelen. Samen met de chefs van 24Kitchen, het grootste foodplatform van Nederland, heeft Blokker een collectie smaakmakende kookartikelen samengesteld. Er is een uitgebreid assortiment ontwikkeld van onder andere een vijzel, marmeren werkplaat, vispan, messenset en ander keukengerei. De 24Kitchen-chefs hebben bij de ontwikkeling van het assortiment extra gelet op de functionaliteit en kwaliteit van de producten. Onder de naam ‘Rudolph’s Bakery’ heeft 24Kitchen-chef Rudolph van Veen met Blokker een collectie bakartikelen ontwikkeld om bakken nog leuker, makkelijker en smakelijker te maken. De 24Kitchen-collectie is vooralsnog exclusief verkrijgbaar in de Blokker pilotwinkels. Vanaf eind september is de collectie landelijk verkrijgbaar bij Blokker en de winkels van Cook & Co, ook onderdeel van Blokker Holding.

Douwe Egberts geschenkartikelen
Blokker start tevens met een proef in de pilotwinkels voor de verkoop van een selectie van de populaire Douwe Egberts geschenkartikelen. Ook kunnen klanten D.E-waardepunten bij het servicepunt van de pilotwinkels verzilveren.

Blokker keukentextiel brengt 'fashion' in de keuken
In de pilotwinkels voert Blokker een nieuwe en exclusieve collectie keukentextiel. De collectie bestaat uit een serie theedoeken en keukenhanddoeken met trendy kleuren en prints, die op een serie schorten en pannenlappen zijn afgestemd. Zo ontstaat er een ‘mix en match’ collectie voor in de keuken. Het eigentijdse keukentextiel is door Blokker samen met de fabrikant ontworpen en brengt ‘fashion’ en sfeer in de keuken tegen een goede prijs-kwaliteitverhouding. De nieuwe keukenmode is exclusief verkrijgbaar in de pilotwinkels en via blokker.nl.

Omnichannel-winkelen: 24/7, gemakkelijk en altijd dichtbij
Blokker wil de klant 24/7, via alle beschikbare on- en offline kanalen bereiken. Om het omnichannel-winkelen te verfijnen introduceert Blokker een uitgebreid servicepunt in de winkel waar de klant naast het ophalen en terugbrengen van de online bestelde Blokkerproducten nu ook in de winkel een uitgebreider assortiment via blokker.nl kan bekijken en bestellen. De winkelmedewerkers beschikken over een tablet om de online bestellingen voor de klant te doen en extra informatie te kunnen bieden. Voor de pilotwinkels is Blokker een samenwerking aangegaan met PostNL. Het servicepunt in de Blokker pilotwinkels is tevens een PostNL Pakketpunt waar men (naast de online bestelde Blokker-producten) ook andere online-bestellingen kan ophalen en retour kan sturen. Ook kan de klant zelf een pakket bij dit PostNL Pakketpunt in Blokker versturen.