Amsterdam,
24
april
2015
|
15:13
Europe/Amsterdam

Blokker wint CCDNA Award: meest klantvriendelijke retailer

Blokker heeft donderdagavond 23 april de Customer Centric DNA Award 2015, categorie Offline Retail, gewonnen. De Awards, bestaande uit 11 categorieën, worden uitgereikt op basis van uitgebreid onderzoek onder 11.000 klanten van 96 bedrijven. Naast Blokker waren ook Xenos, tevens onderdeel van Blokker Holding, en C&A genomineerd in de categorie Offline Retail.

Blokker heeft onder meer gewonnen door een zeer positieve 'laatste ervaring': maar liefst 72% van de respondenten is tevreden over zijn meest recente bezoek aan Blokker, tegenover 53% gemiddeld in de Offline Retail. Daarnaast worden de werknemers van Blokker met een score van 72% hogelijk gewaardeerd (56% gemiddeld bij Offline Retail) en bevelen klanten de huishoudketen ook significant vaker aan (26% versus 20% gemiddeld).

Geweldige opsteker

Uit het onderzoek waarop de klantvriendelijksheidprijs is gebaseerd, bungelen de prijsvechters in de retail onderaan. Een bewijs dat lage prijzen niet automatisch betekenen dat de klant een winkel ook beter waardeert.

 “Dit is een geweldige opsteker voor Blokker en een aanmoediging om na de eerste stappen en investeringen in service en klantgerichtheid vooral door te gaan op de ingeslagen weg.” 
Henk Schipper, Verkoop Directeur bij Blokker
Boilerplate

Blokker is een huishoudwinkelketen met in Nederland circa 7.200 medewerkers, 500 eigen winkels, 100 franchisewinkels en de webshop blokker.nl. Blokker heeft een actueel aanbod van artikelen in de categorieën huishoud, koken en tafelen. Ook wordt een uitgebreid assortiment tuinartikelen, multimedia en speelgoed gevoerd. Blokker.nl biedt met ruim 10.000 artikelen een nog uitgebreider assortiment dan de Blokkerwinkels en heeft met de winkels zo’n 600 afhaalpunten. De winkelketen heeft de afgelopen tijd verschillende pilotwinkels geopend in onder meer Amsterdam, Eindhoven, Den Haag en Hoofddorp waar de winkelketen zijn visie op de toekomst presenteert. Blokker maakt deel uit van Blokker Holding B.V., een internationaal detail- en groothandelsconcern met 11 winkelformules en ruim 2.400 winkels in acht landen.

 

Over de CCDNA Awards
De CCDNA Awards zijn 11 jaar geleden door consultancybureau Bearingpoint geïnitieerd om de rol en het belang van klantgericht ondernemen onder de aandacht te brengen. De Awards werden bepaald op basis van een uitgebreid onderzoek door DVJ Insights onder 11.000 klanten van 96 bedrijven.