Raamsdonksveer,
24
september
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nieuw winkelconcept voor Leen Bakker

De bekende Nederlandse meubel- en interieur winkelketen Leen Bakker introduceert een nieuw winkelconcept in al zijn woonwinkels en op leenbakker.nl. Inmiddels hebben de vestigingen in Raamsdonksveer, Epe, Almelo, Veenendaal en Duiven al een complete metamorfose ondergaan. In de overige 173 vestigingen wordt het gefaseerd uitgerold. Leen Bakker speelt met het nieuwe concept in op de wens van de klant die -in een wereld waar alles online verkrijgbaar is - juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels. Het nieuwe gezicht van het woonwarenhuis wordt vanaf 24 september landelijk gepresenteerd via radio-en tv- commercials en folders.

Nieuw ‘huis’ voor inspiratie

Leen Bakker wil meer sfeer bieden en de beleving tijdens het winkelen centraal stellen. Met hout-look vloeren, heldere en sfeervolle verlichting, grote sfeerbeelden en stijlvolle presentaties wil de winkelketen inspireren op woongebied.

Een nieuw logo maakt onderdeel uit van het nieuwe concept. Na ruim 15 jaar wordt het bekende rood-blauwe beeldmerk met uitroepteken vervangen door een fris en eigentijds fuchsia huis met daarin de naam Leen Bakker. De oude pay-off ‘leuk wonen hoeft niet duur te zijn’ maakt plaats voor ‘óók Leen Bakker’ om te benadrukken dat naast kwaliteit en scherpe prijzen Leen Bakker óók klantgericht, eigentijds, verrassend en snel is.

Aandacht voor service

Leen Bakker zal in haar concept óók de diverse services onder de aandacht brengen, zoals

de bezorgservice, levering uit voorraad, een inmeet- en legservice voor vloeren en een maakservice voor gordijnen. Daarnaast zijn er binnenkort op leenbakker.nl een digitale opmeet-optie voor gordijnen en diverse ‘koophulpen’ die de consument ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes. De winkelmedewerkers zijn getraind in meer een-op-een-contact. In een aantal winkels wordt een proef gedaan met tablets voor winkelmedewerkers.

Introductie nieuwe trends en eigen merken

Naast de populaire producten zoals de boxsprings, banken, kasten en poefjes worden doorlopend verrassende collecties geïntroduceerd die inspelen op trends. De labels die zijn ontwikkeld met het tijdschrift 101 Woonideeën en lifestylemerk lief! blijven dit najaar ook een belangrijk onderdeel van de collectie. Er komen meer mogelijkheden tot maatwerk. Een eerste stap daartoe is de UMIX, een eigen merk bankencollectie, waarbij klanten zelf hun opstelling, stof en kleur bepalen.